Lad os varetage dine inkasso sager

Har du et udestående som du gerne vil have hjælp til at inddrive? Så er vi de helt rigtige til at hjælpe dig. Vi beskæftiger os med inddrivelse, inkasso og Fogedretssager både overfor private og erhvervsdrivende. Intet beløb er for småt. 

Når vi modtager en henvendelse fra dig, vil vi gøre en sag klar til proceduren. Vi tjekker om alle tidligere formalia er overholdt, hvorefter vi sender skyldner en inkassovarsel (10-dags påkrav), hvis du ikke selv tidligere har gjort dette. 

Såfremt skyldner ikke betaler, sendes et inkassobrev med tillagt inkassogebyr. 

Kan skyldner ikke betale kravet på en gang, udarbejder vi et frivilligt forlig med en afdragsordning, som vi administrerer for dig. 

 

Hvornår kan du sende et krav til inkasso?

Du kan sende din faktura til inkasso 10 dage efter, at skyldner har modtaget et inkassovarsel. Det er en misforståelse, at du skal sende tre rykkerbreve til skyldner, før du kan starte din inkassosag.


Betaler skyldner ikke, sender vi dit krav i Fogedretten

Betaler skyldner ikke efter at have modtaget et inkassobrev, starter vi den retslige inddrivelse ved at sende et betalingspåkrav til Fogedretten. Betalingspåkravet udarbejder vi. Der vil i Fogedretssager tilskrives en retsafgiften på 750,- kr. Retsafgiften skal i sidste ende betales af skyldner, men vil i første instans blive tilskrevet kreditor. 

 

Først i tid, bedst i ret

Dette er en vigtig juridisk term, som kan være meget afgørende i inkassosager. Det handler nemlig om, så hurtig som muligt at tage udlæg i skyldners aktiver, inden andre kreditorer gør dette. 

Vi ser ofte at skyldnere har tendens til at have mange kreditorer efter dem, hvorfor det er vigtigt at gøre sit krav gældende så hurtig som muligt. 

Et udlæg i skyldners aktiver kan kun ske ved en Fogedretssag, hvorfor det kan være en god idé hurtigt at få iværksat dette, såfremt man ønsker afklaring om hvorvidt skyldner ejer noget af værdi, for eksempel:  depositum, hus, bil mv. 

 

Priser?

Vi kan ikke på forhånd give en fast pris, da dette er meget forskelligt fra sag til sag. Prisen afhænger nemlig af om kreditor og debitor er enige i kravet, eller om der skal behandles indsigelser. Derudover der nogle debitorer svære at få fat i, hvis de for eksempel har navne og adresse beskyttelse. 

Vi bestræber os på at holde dine omkostninger så lave som muligt, ved effektiv og målrettet arbejde og procedurer. 

 

Opret din inkassosag hos os

For at vi hurtigst muligt kan komme i gange, bedes du fremsende en mail: info@kapas.dk med “INKASSO” angivet i emne feltet, med følgende materiale vedhæftet: 

  • Kreditor informationer (navn, adresse, mail, tlf, mv)
  • Debitor informationer (navn, adresse, mail, tlf, mv)
  • Pengekravet (faktura, lejerestancer mv.)
  • Kort beskrivelse af kravet 
  • Evt. korrespondance mellem kreditor og debitor 
  • Tidligere forsøg på at opnå betaling

Vi glæder og til at besvare din henvendelse! 

OPRET DIN INKASSO SAG I DAG